Asiakastyytyväisyyskysely
no voi ei, joku saattaa ajatella, että verkkokauppakin lähettelee kaiken maailman kyselyjä. Mutta, mutta, hetkinen, mietitäänpäs uudelleen. Reilu vuosi on kulunut aloituksesta ja asiakkaat ovat yllättävän hyvin löytäneet tiensä sivuilleni sekä kauppaan, sillä kahdensadantuhannen vierailun rajapyykki ohitettiin äskettäin. Ajatelkaapa kuinka kauan kiinteän liiketilan tulisi toimia ennen kuin ko. kävijämäärä ylittyy. Nyt ei tietenkään voi ottaa esimerkiksi mitään Haaparanta-Tornion Ikeaa, joka painii täysin toisessa sarjassa, mutta itse ainakin olen kävijämäärään enemmän kuin tyytyväinen.
Loppukesästä laitoin kaikille verkkokaupasta ostoksia tehneille asiakkaille vapaamuotoisen asiakstyytyväisyyskyselyn, kaiken uhallakin 😉 ja uskokaa tai älkää kolmen vuorokauden kuluttua yli puolet oli jo vastannut ja määräaikaan mennessä 70 prosenttia. Tätä, jos mitä, minä kutsun aktiivisuudeksi ja todelliseksi välittämiseksi.
Koko touhunihan perustuu toimintaan asiakkaan ehdoilla ja hyväksi, aina parhaani mukaan. Saamani palaute oli paikoitellen ”itkettävän hyvää”, tarkoitan sitä, että tippa silmänurkassa luin muutamia palautteita, joissa näköjään pienikin asia myyjän puolelta voi olla juuri olla se piste iin päälle, hyvän mielen tuoja. Ilmeisesti palvelukulttuurimme on jäämässä ahneuden, ylen palttisen kiireen ja näennäisen tehokkuuden jalkoihin. Mutta ihmisiähän me kaikki olemme, miksei toisesta voi välittää vaikkei ikinä olisi kasvotusten tavannutkaan?
Kaikki te satunnaiset sivuillani vierailevat ja muutoin kuin verkkokaupasta ostoksia tehneet, voitte kirjoitella artikkelin loppuun omia tuntojanne ja ehdotuksianne, tuoreena tilkkukauppiaana olen avoin kaikelle uudelle.
1 kommentti 14/9/2007